توضیحات >>
هدف از این تحقیق بررسی کیفیت و مدیریت کیفیت با فرمت docx
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 56 |
حجم | 121/425 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
توضیحات کامل
هدف از این تحقیق بررسی کیفیت و مدیریت کیفیت با فرمت docx در قالب 56 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
فهرست مطالب
کیفیت و مدیریت کیفیت
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه¬ی پژوهش 11
2-1- مقدمه 12
2-2- گستره¬ی مفهومی کیفیت 14
2-2-1- مروری بر تعاریف کیفیت 14
2-3- زمینه¬ی پیدایش و گسترش مطالعات مدیریت کیفیت 18
2-3-1- مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) 19
2-4- سنجش عملکرد و مدیریت کیفیت فراگیر 21
2-5- استفاده از الگوهای مدیریت کیفیت به¬منظور سنجش عملکرد 24
2-5-1- جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج (MBNQA) 24
2-5-2- شش سیگما (Six Sigma) 25
2-5-3- کارت امتیازی متوازن (BSC) 29
2-5-4- الگوی "بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت" (EFQM) یا تعالی سازمانی 31
2-5-4-1- مفاهیم بنیادین الگوی تعالی سازمانی 33
2-5-4-2- معیارهای الگوی تعالی سازمانی 36
2-5-4-3- منطق امتیازدهی در الگوی تعالی سازمانی 42
2-5-4-4- مزایای الگوی تعالی سازمانی 43
2-6- خلاصه و نتیجه¬گیری از مباحث نظری 44
2-7- پیشینه¬ی پژوهش 45
2-7-1- پیشینه در خارج از کشور 46
2-7-2- پیشینه در ایران 53
2-8- خلاصه و نتیجه¬گیری از پیشینه¬ی پژوهش 56
امروزه، کمتر سازمانی است که کیفیت، دغدغه¬ی اصلی آن نباشد. به عقیده¬ی نگارنده، پدیداری حوزه¬ی مدیریت کیفیت، ملهم از وقایع بعد از جنگ جهانی دوم، و نیاز سازمان¬های صنعتی و تولیدی، و به سامان دادن اوضاع آشفته و پرچالش دهه¬ی 30 و40 میلادی می¬باشد.
نتایج حاصل از به¬کارگیری ایده¬های مدیریت کیفیت در این سازمان¬ها و اثبات کارآیی این ایده¬ها، از یک¬سو، و رویارویی با دنیای پرتغییر فناوری¬های نوین، از سوی دیگر، به سرعت سبب تسری الگوهای مختلف مدیریت کیفیت، ابتدا در سازمان¬های تولیدی، و سپسخدماتی گردید.
بدون تردید، تغییراتِ مداومِ دنیایِ فناوری و همگامی با این تغییرات و تحولات، در عصر حاضر که عصر کيفیت يا همان عصر مشتري مداري، و روزگاري است که توليدکنندگانِ کالاها و ارائه دهندگان خدمات در آن زندگي مي¬کنند، وظایف و مسؤلیت¬های مدیران امروزی را دوچندان نموده و بر ماهیت حرفه¬ای آن¬ها، تأثیر بارزی نهاده است. مشخصه¬ي عصر کيفيت، مشتري مداري و توجه به نيازمندي¬هاي اوست و جلب نظر و حفظِ وفاداريِ مشتري، با وجود چنين مشخصه¬اي، بسيار سخت و پيچيده است.
در عین حال، بهبود کیفیت، از علایق مشترک تمامی سازمان¬ها می¬باشد. کتابخانه¬ها و مراکز اطلاع رسانی نیز به¬واسطه¬ی ماهیت خدماتیشان، از جمله سازمان¬هایی هستند که پرداختن به مقوله¬ی کیفیت، آن¬ها را قادر می¬سازد تا نیازهای مراجعان را با ارائه¬ی خدمات با کیفیت بالا، برآورده سازند. مواجهه با دنیای فناوری¬های اطلاعاتی و تغییرات فزاینده¬ی آن، بدون تردید سبب تغییرِ نیازها، ارتباطات، مشاغل و خدمات مراکز اطلاع¬رسانی شده است.
کتابخانه¬ها و مراکز اطلاع¬رسانی، به¬منظور رویارویی موثر با این تغییرات و برآورده ساختن نیازهای مراجعانشان، نیازمند بهره¬گیری از الگوهای کیفیتی می¬باشند تا بر اساس آن¬ها بتوانند میزان توفیق و کیفیت خدماتشان را بسنجند و نتایج حاصل از این اقدامات را دستمایه¬ی بهبودِ کیفیت خدماتِ خود قرار دهند.
"









پلاسفا
تسهیل در دسترسی به فایل مورد نظر در فروشگاه های فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکیپاورپوینت،دانلود،مورد ،مقاله،تحقیق،رایگان، روانشناسی وعلوم تربیتی،فایل، پروژه،دانلود بکدراپ،درس نامه، طرح درس روزانه،درس پژوهی،یادگیری ،آموزش،معلم،دانش آموزان ،تدریس،مدیریت،سناریوی آموزشی ،بکدراپ کودک،معماری،آموزش،پاورپوینت، طرح درس نویسی،دانلود ،بکدراپ تولد،تم تولد ،دبستان،ابتدایی،عکاسی، وکتور،درباره،بکدراپ نوزاد،دیجیتال ،پاورپوینت،دانلودرایگان،پاورپوینت(اسلاید)، دانلود تحقیق،ایران،نقشه،فارسی ،گزارش کارآموزي،وکتور،دانلود مقاله،طراحی، برنامه،مبانی،بررسی،سیستم،خرید دانلود رایگان،ریاضی،مقاله،مبانی نظری ،دانلودپاورپوینت،علوم، ppt،اصول،کورل،نظری،پایه ،بک دراپ آتلیه،فایل ،دانش،قابل ویرایش،اتوکد، مديريت،گوشی،انواع،حسابداری، ابتدایی،سامسونگ دیجیتال،pdf و ...
