توضیحات >>
احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در خیرد محصولات برای خود قائل هستند تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است هدف از این مقاله بررسی و شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 23 |
حجم | 0/29 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
توضیحات کامل
مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید
عنوان انگلیسی :
Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post purchase regret
دانلود مقاله اصلی
چکیده :
هدف: احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در خیرد محصولات برای خود قائل هستند. تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است. هدف از این مقاله بررسی و شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند.
طراحی،روش شناسی،رویکرد: این مطالعه ادعا می کند که دو مورد لذت بردن از خرید و زیاده روی در رفتارهای هدیه با تاسف همراه است. در مجموع از 307 خریدار که پاسخ آنها به یک سری از اظهارات در مورد رابطه بین سابقه رفتار خود هدیه و تاسف س از خرید آن جمع آوری شده است. خود هدیه یک ساختار چند بعدی است که متشکل از درمان،جشن و پاداش و لذت بردن است. بررسی تحلیل عامل و مدل سازی AMOS مسیر فعال روابط بین صفات مصرف کننده را در جهت لذت بردن از خرید و زیاده روی در آن را بررسی می کند.
یافته ها: خریداران با لذت بردن و با مقدار زیاد خود هدیه ای به دلایل مختلف درگیر هستند. ارتباط قوی و مثبتی بین لذت بردن خریداران و پاداش و انگیزه خودهدیه ای شناسایی شده. تنها تاسف در مورد خرید خود هدیه ای در درمان و جشن ها بیشتر مشهود است.
کلیدواژه ها:
خود هدیه ای خرده فروشی خرید و تاسف رفتار مصرف کننده
مقدمه :
انگیزه های هدیه دادن در مراسم به ویژه در کریسمس در یک منطقه به خوبی تحقیق شده است. (کلارک 2008-2006). با این حال خود هدیه یک فرایند عملکردی است. چرا که این اقدامات به افکار درو.نی فرد در ارتباط برقرار کردن و نظردادن به عنوان پیش بینی عوامل و نتایج خاص یا بالقوه تصمیم گیری خرید است. از این رو فرایند خود هدیه از خرید دهیه های سنتی متفاوت است.
زیرا نیاز از درخواست دیگران در مورد ترجیحات هدیه ای حذف شده است. سوابق پژوهشی قبلی رفتار خودهدیه ای را مورد بررسی قرار نداده اند. خریداران اغلب در تصمیم گیری های خود برای خرید با این موضوع مواجه می شوند. یکی از این تصمیم ها خرید برای خود است(موخو پادهاچ و رامایو و بویی 2011). جنبه بعدی مربوط به تاسف بعد از خرید است. این مقاله به این سوال در مورد سوابق انگیزه خود هدیه و ارتباط بین انگیزه خود هدیه و تاسف بعد از خرید پرداخته است.
فهرست مطالب :
چکیده: 1
محدودیت های تحقیق: 2
اصالت و ارزش: 2
کلیدوازه ها: 2
1-مقدمه: 3
رویداد فروش و خرید هدیه: 3 لذت بردن از خردی وزایده رویک 5 انگیزه خود هدیه: 6 حسرت خرید انجام شده: 8فرضیه های پژوهش: 8
نتایج: 12
جدول 1:ساختار عاملی 13
جدول 2 : آزمون فرضیه و پشتیبانی 16
جدول 3:ساختازر مدل 17
جدول4:آمار مناسب مدل و امتیاز مناسب 18
بحث: 19
مفاهیم بازاریابی: 21
بحث و نتیجه گیری،محدودیت ها و تحقیقات آینده: 22
"









پلاسفا
تسهیل در دسترسی به فایل مورد نظر در فروشگاه های فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکیپاورپوینت،دانلود،مورد ،مقاله،تحقیق،رایگان، روانشناسی وعلوم تربیتی،فایل، پروژه،دانلود بکدراپ،درس نامه، طرح درس روزانه،درس پژوهی،یادگیری ،آموزش،معلم،دانش آموزان ،تدریس،مدیریت،سناریوی آموزشی ،بکدراپ کودک،معماری،آموزش،پاورپوینت، طرح درس نویسی،دانلود ،بکدراپ تولد،تم تولد ،دبستان،ابتدایی،عکاسی، وکتور،درباره،بکدراپ نوزاد،دیجیتال ،پاورپوینت،دانلودرایگان،پاورپوینت(اسلاید)، دانلود تحقیق،ایران،نقشه،فارسی ،گزارش کارآموزي،وکتور،دانلود مقاله،طراحی، برنامه،مبانی،بررسی،سیستم،خرید دانلود رایگان،ریاضی،مقاله،مبانی نظری ،دانلودپاورپوینت،علوم، ppt،اصول،کورل،نظری،پایه ،بک دراپ آتلیه،فایل ،دانش،قابل ویرایش،اتوکد، مديريت،گوشی،انواع،حسابداری، ابتدایی،سامسونگ دیجیتال،pdf و ...
