پلاسفا | plusfa

اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم

فهرست مطالب چکیده 6 مقدمه 6 اهداف تحقيق 8 بیان مسئله 8 بيان وضعيت موجود 10 ملاك ها ونشانگرهاي مربوط به آن 11 گردآوری اطلاعات شواهد 1 12 نکاتی چند در باره آ

2,500

قیمت

آنسل

فروشگاه

اقدام پژوهی: چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم شیرین و جذاب کنم
 

توضیحات >>

فهرست مطالب



چکیده 6



مقدمه: 6



اهداف تحقيق 8



بیان مسئله 8



بيان وضعيت موجود 10



ملاك ها ونشانگرهاي مربوط به آن 11



گردآوری اطلاعات (شواهد 1) : 12



نکاتی چند در باره آموزش ریاضی : 14



راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : 19



راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدايي پایه ابتدایـی 20



بی توجهی به سؤالات دانش آموزان: 23



تجزيه وتحليل داده ها 24



تفسيراطلاعات 25



انتخاب راه جدید به صورت موقتی : 25



ضرورت اجراي طرح 28



توافق راه حل هاي اجرايي 29



گردآوري داده ها،درباره ي تأثيراقدام بهينه 29



تحليل شواهد(2) تأثيراقدام 31



ارزشيابي واعتباربخشي 32



يك پيشنهاد 33



نتیجه گیری 34



منابع: 35













چکیده



همه ی معلمان و همکاران من که پایه دوم را تدریس می کنند، اذعان می کنند كه در درس ریاضی مبحث ساعت ،محور، اعدادزوج وفرد و.... براي دانش آموزان ونحوه ي آموزش اين كاربراي آنها بحثي بسيارمهم است .همه ي همكاراني كه دراين پايه تدريس داشته اندمعتقدبودندكه اين مباحث تاسالهاي بعدي نيزبدرددانش آموزان مي خورندوبرخي تجربه هاي عملي مفيدي داشتند.نظرات آنها رايادداشت نمودم سپس به مطالعه چندكتاب واستفاده ازمطالب يكي دو سايت آموزشي اينترنتي پرداختم.ازبچه ها نيزنظرسنجي كردم كه تدريس درمحيط كلاس بهتراست يا حياط مدرسه سپس با مديرمدرسه هماهنگي كردم كه كدام زنگ ورزش ندارند .تا تدريس رادرحياط انجام دهم.



مقدمه:



ریاضیات بزرگترین میراث بشریت می باشند ، و ایجاد و ابداع آن صرف نظر از قواعد علمی و موارد استعمار از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از مهمترین افتخارات آدمی است در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظر می رسد با یهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط آموزگاران و با روش‌های متنوع و جذاب کودکان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود .



آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي شود. سابقه آموزش رياضي بعنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش معلمان به دانشگاهها برده شد .



قبل از آنكه به آموزش رياضيات و راهكارهاي آن بپردازيم لازم است كه به معرفي رياضيات بپردازيم رياضيات چيست و با چه ديدي بايد رياضيات را درك كنيم.رياضيات پيش آهنگ دانش هاست هر كس كه مي خواهد درست بينديشد و بهتر فكر كند ناگزير است كه با رياضيات آشنا شود. علماي رياضي و دانشمندان در رشته هاي مختلف بر اين باورند كه هر علمي كه زير بناي دانش رياضي نباشد علم نيست . بر اساس اين انديشه بزرگ باور فرهنگي مربيان ما در اين راستا حائز اهميت بسيار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را براي تعميق اين مؤلفه فراهم نمايند.در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي بعنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه هاي تحصيلي باشد. در دنياي امروز علم رياضي به منزله خون در پيكره عظيم ساير علوم مي باشد.آموزش رياضيات نه تنها يك علم است بلكه الگويي است براي آموزش صحيح ساير علوم .ذهن هاي خلاق ، مبتكر ،جسور به منظور پاسخگويي به سؤالات پيرامون خود بي شك منتج از يك نظام يافتگي است كه ماهيت دانش رياضي اين توانايي را خواهد داشت تا آن را احيا كند.فتح كرات آسماني ، پرتاب سفينه ها ، ساخت زير دريايي هاي هسته اي و ورود به دنياي فرا پيچيده با برخورداري از دهها ، صدها و هزارها تكنولوژي مدرن كه هر كدام پاسخگوي بخشي از معضلات جامعه بشري در اين هزاره شگرف مي باشد.از اين رو مي توان گفت آموزش صحيح رياضي يعني آموزش صحيح همه علوم. بنابرين آموزش رياضيات از اهميت زيادي برخوردار است.



اهداف تحقيق



• آموزش ساعت ودقيقه به سبك بازي هاي كودكانه



• ثبات وپايداري يادگيري محوربه سبك بازي



• آموزش ويادگيري جذاب بحث اعدادزوج وفرد



• احساس رضايت دروني معلم ازآموزش



• بانشاط سازي آموزشي كلاس درس



• احساس شادي دروني دانش آموزان دريادگيري



بیان مسئله



اززماني كه دانش آموزبوده ام درس رياضي راخوب جواب داده ولي دربعضي ازمواردكه ياتدريس معلم خوب نبوده دچارمشكل شده وتمامي اين مسائل به اين مطلب برمي گشت. اين مسئله كه درزمان هاي گذشته استفاده ازروشهاي فعال تدريس نبوده ويا...



اززماني كه معلم شده ام دوست داشتم كه دانش آموزانم اين درس رابه خوبي يادگرفته و براي هميشه به ذهن بسپارند زيراتنهادرسي كه اگرآن رايادگرفتي ديگر نيازي به خواندن وپيداكردن اضطراب در شب امتحان آن نداري ولي متأسفانه امروزه چنين نيست.



ازاين رو تصميم گرفتم با روشهاي مختلف آموزش ويادگيري قسمت هاي مختلف درس رياضي رايادگرفته وبراي دانش آموزان آن راباروشهاي شيرين وجذاب بيان نمايم .



ازجمله مسائلي كه درپايه دوم ازنظر تمامي همكاران مشكل بوده وياددهي آن نيازبه حوصله وزمان بيشتري داردبحث (آموزش ساعت وآموزش محورواعداد زوج وفرد) است .



لذا تصميم گرفتم كه ازهرطريق ممكن اين مطالب راباروشهاي مختلف يادداده وتأثير آنرانيز ببينم.


اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم جذاب کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم را برای دانش آموزانم جذاب کنم
فهرست مطالب چکیده. 5 مقدمه:. 5 اهداف تحقیق. 6 بیان مسئله. 7 بیان وضعیت موجود. 8 ملاك ها ونشانگرهای مربوط به آن. 9 گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :. 10 نکاتی چند در ب
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس جغرافیا را برای خود و دانش آموزانم جذاب کنم
فهرست مطالب چکیده. 4 مقدمه. 5 بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود:. 5 شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 ). 7 تجزیه وتحلیل داده ها. 7 نظرات همکاران:. 7 نظرات دانش آموزان
اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزان  شیرین و قابل فهم کنم؟
اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزان شیرین و قابل فهم کنم؟
اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی را برای دانش آموزان شیرین و قابل فهم کنم؟، در قالب ورد، در 20 صفحه، قابل ویرایش فهرست مطالب: مقدمه اهداف تحقيق بیان مسئله مل
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم؟
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم؟
فهرست مطالب چکیده. 5 مقدمه. 7 توصیف وضعیت موجود. 7 بیوگرافی. 7 چگونگی انتخاب مسئله. 7 اهمیت وضرورت مسئله. 9 پرسش های پژوهش. 9 تعاریف مفاهیم کلیدی. 10 تعریف یادگ
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی  برای دانش آموزان جذاب کنم
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم
فهرست مطالب چکیده. 3 کلمات کلیدی :. 3 مقدمه: 4 توصیف وضعبت موجود:. 7 بیان مسائل:. 8 فرضیه:. 8 شواهد(1). 9 توضیح تعاریف وواژگان: 9 ابزارهای اطلاعاتی: 9 یافته های
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با طرح سوالات جذاب و کاربردی در افزایش سطح یادگیری دانش آموزانم موثر باشم
فهرست مطالب چکیده. 5 مقدمه. 6 تعریف برخی از واژه ها و مفاهیم. 7 پیشینه تحقیق. 8 یافته های علمی. 8 اصول ارزشیابی. 10 الف) سطوح مختلف هدفهای آموزشی در حیطه شناختی
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم؟
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم؟
فهرست مطالب چکیده. 5 مقدمه: 6 معرفی خود: 7 تعریف واژگان و مفاهیم: 9 انشا از نظر لغوی: 9 —انشاء چیست؟. 9 —تعریف مهارت تفکر خلاق: 10 تعریف دانش آموز. 12 پیشینه عل
اقدام پژوهی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه دوم تقویت کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم مهارت نوشتن رادر دانش آموزان پایه دوم تقویت کنم
فهرست مطالب مقدمه. 3 گردآوری اطلاعات و شواهد(1). 4 تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد (1). 5 چگونگی انجام کار. 6 *مراحل نوشتن انشا:. 6 روشهایی جهت تقویت مهارت انشا نوی
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را با استفاده از وسایل الکترونیکی به درس ریاضی علاقمند کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را با استفاده از وسایل الکترونیکی به درس ریاضی علاقمند کنم
. ویرایش شده و آماده پرینت فهرست مطالب چکیده3 انگیز? اینجانب به عنوان دبیرریاضی ..3 بیان وضعیت موجود5 شناسایی مسئله5 الف) مشاهده:6 ب) مصاحبه:7 ج) پرسشنامه:7 پیش

پلاسفا

تسهیل در دسترسی به فایل مورد نظر در فروشگاه های فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی

پاورپوینت،دانلود،مورد ،مقاله،تحقیق،رایگان، روانشناسی وعلوم تربیتی،فایل، پروژه،دانلود بکدراپ،درس نامه، طرح درس روزانه،درس پژوهی،یادگیری ،آموزش،معلم،دانش آموزان ،تدریس،مدیریت،سناریوی آموزشی ،بکدراپ کودک،معماری،آموزش،پاورپوینت، طرح درس نویسی،دانلود ،بکدراپ تولد،تم تولد ،دبستان،ابتدایی،عکاسی، وکتور،درباره،بکدراپ نوزاد،دیجیتال ،پاورپوینت،دانلودرایگان،پاورپوینت(اسلاید)، دانلود تحقیق،ایران،نقشه،فارسی ،گزارش کارآموزي،وکتور،دانلود مقاله،طراحی، برنامه،مبانی،بررسی،سیستم،خرید دانلود رایگان،ریاضی،مقاله،مبانی نظری ،دانلودپاورپوینت،علوم، ppt،اصول،کورل،نظری،پایه ،بک دراپ آتلیه،فایل ،دانش،قابل ویرایش،اتوکد، مديريت،گوشی،انواع،حسابداری، ابتدایی،سامسونگ دیجیتال،pdf و ...

پلاسفا|plusfa