پلاسفا | plusfa

اقدام پژوهی: بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي

فهرست مطالب چکیده 4 کلیدواژه ها 5 مقدمه 5 بیوگرافی 8 اهداف پژوهش 8 متدولوژی تحقیق 9 جامعه نمونه و روش نمونه گیری 9 روش تجزیه وتحلیل داده ها 10 ضرورت واهمیت شو

2,500

قیمت

آنسل

فروشگاه

اقدام پژوهی: بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي
 

توضیحات >>

فهرست مطالب



چکیده 4



کلیدواژه ها: 5



مقدمه 5



بیوگرافی 8



اهداف پژوهش 8



متدولوژی تحقیق 9



جامعه، نمونه و روش نمونه گیری 9



روش تجزیه وتحلیل داده ها 10



ضرورت واهمیت شورای دانش آموزی 11



بررسی پیشینه 12



اهداف شورای دانش آموزان در دوره راهنمایی 16



رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه 19



هدف رویکرد مدیریت مبتنی بر مدرسه 21



ویژگی های نظام های آموزشی مبتنی بر رویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه 21



کارکردهای عمده شورای دانش آموزی دررویکرد مدیریت مبتنی برمدرسه 26



بحث وتفسیرمصاحبه های اعضای منتخب شورای دانش آموزی و مدیران مدارس 28



الف)مصاحبه بامنتخبین شورا 28



2 ۱.وضعیت تحصیلی دانش آموزان 29



3 ۱. سابقه ی شرکت در تشکل های دانش آموزی 29



4 ۱. میزان آگاهی واطلاعات نسبت به شورای دانش آموزی 30



5 ۱. فعالیت های مورد علاقه اعضای منتخب شورای دانش آموزی 30



2 عوامل خانوادگی تاثیرگذار بر مشاركت دانش آموزان در اداره امور مدرسه 33



ب)بحث وتفسیر مصاحبه بامدیران 36



پیشنهادها 38



منابع: 41









چکیده



یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.



در این راستا، مقاله ی حاضربا بهره گیری از رویکرد کیفی(مصاحبه)، به بررسي نقش مشاركتي دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طريق شوراي دانش آموزي باتاكيد بر رويكرد مديريت مبتني بر مدرسه است.



نمونه ی معرف، مدارس مقطع راهنمایی واقع در شهرستان ……… از جمله مدرسه تحت مدیریتم می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده ها، ابتدا پاسخ های داده شده به هر سوال جداگانه نوشته شدند. سپس، در زمینه های ظاهرشده، هردسته از پاسخ ها شناسایی گشتند و پس از جمع بندی، نتایج نشان داد که اجرای معقول طرح شورای دانش آموزی مدارس مقطع راهنمایی نیازمند توجه به نکاتی است که در نتایج تحقیق عنوان گردیده است.



کلیدواژه ها:



شورای دانش آموزی [4]، مشارکت [5]، مدیریت مبتنی بر مدرسه [6]، مسئولیت پذیری اجتماعی [7]











مقدمه



در هر اجتماع علمي سازمان‌هايي وجود دارند كه براي تقويت آن اجتماع علمي نقش‌هاي متعددي را ايفا مي‌كنند. تربيت دانش آموزان راهنمایی كه در آغاز ورود به اجتماع بزرگ انسانها هستند از حساسيت ويژه اي برخوردار است.



دراین دوره که بعنوان اساس دوره هاي بالاتر آموزشي است، دانش آموزان تجربياتی کسب می کنند كه درصورتیکه مرتبط با هم ودر ارتباط با مسايل شخصي واجتماعي باشد، برانگيزاننده، سودمند وموثر خواهد بود ويادگيري مادام العمررا به همراه خواهد داشت. يكي از فعاليت هايي كه به اهداف اين دوره ياري مي رساند، فعاليت هاي گروهي است.



با عنايت به رويكردهاي جديد آموزش وپرورش نظير مديريت مبتني بر مشاركت ومناسبات انساني، تمركز زدايي ومدرسه محوري در نظام آموزش وپرورش، جلب مشاركت عملي وحضور فعال دانش آموزان در فرايند تصميم سازي وتصميم گيري وامور اجرايي مدرسه بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است. در بند 7 اصل شوراي دانش آموزي آمده است كه :



« در مدارس به عنوان آموزش عملي وبراي پرورش روحيه همكاري وتعاون وهمفكري وسعه صدر، تشكيل شوراي دانش آموزي مورد تاكيد قرار گيرد، اين شوراها عملاً در تنظيم جريان امور مدرسه وهدايت پاره اي از فعاليت هاي خاص دانش آموزان علاوه بر نقش آموزشي مي توانند جنبه اجرايي نيز داشته باشند»(فرهمندیان وهمکاران، 1383).



بديهي است اگر به دانش آموزان فرصت انديشيدن، ابراز وجود ومداخله موثر در امور مربوط به خودشان داده شود، موجب عزت نفس وارتقاء شخصيت آنان ومسئوليت پذيري بيشتر وفعاليت خود انگيخته ومسئولانه آنان خواهد شد. در اين راستا تشكيل شوراي دانش آموزي در مدارس راهنمایی ونگرش مثبت وبرخورد مسئولانه دست اندر كاران تعليم وتربيت وكارشناسان نسبت به اجراي اين طرح، زمينه دروني ساختن فرهنگ مشاركت ومشاركت پذيري در دانش آموزان وتحولي كار ساز در نظام اجرايي وتصميم سازي آموزش وپرورش فراهم مي سازد. كسب آمادگي وآگاهي هاي لازم براي همزيستي، هم انديشي، پذيرش تنوع ديدگاه ها وتحمل آراء وعقايد ديگران، مشاركت در امور يادگيري مهارت هاي زندگي از جمله اهدافي هستند كه از مجراي شوراهاي دانش آموزي تحقق می پذيرند. ولازمه دستيابي به اهداف مورد نظر برخورداري از مديريت مشاركت جويانه در سطوح مختلف آموزش وپرورش، اتخاذ سياست هاي مدبرانه در سازماندهي ونظارت مستمر بر برنامه ها واهتمام عملي در تقويت، توسعه وگسترش شوراهاي دانش آموزي مدارس مي باشد.


دانلود اقدام پژوهی بررسی نقش مشاركتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه  از طریق شورای دانش آموزی
دانلود اقدام پژوهی بررسی نقش مشاركتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی
فهرست مطالب چکیده. 4 کلیدواژه ها:. 4 مقدمه. 5 بیوگرافی. 7 اهداف پژوهش. 7 متدولوژی تحقیق. 7 جامعه، نمونه و روش نمونه گیری. 8 روش تجزیه وتحلیل داده ها. 8 ضرورت وا
نقش مشاركتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی
نقش مشاركتی دانش آموزان در اداره امور مدرسه از طریق شورای دانش آموزی
بررسی فهرست مطالب چکیده. 4 کلیدواژه ها:. 4 مقدمه. 5 بیوگرافی. 7 اهداف پژوهش. 7 متدولوژی تحقیق. 7 جامعه، نمونه و روش نمونه گیری. 8 روش تجزیه وتحلیل داده ها. 8 ضر
اقدام پژوهی چگونه می توانم علاقه دانش آموزان مدرسه را جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه افزایش دهم
اقدام پژوهی چگونه می توانم علاقه دانش آموزان مدرسه را جهت شرکت در نماز جماعت مدرسه افزایش دهم
فهرست مطالب چکیده. 2 مقدمه. 4 توضیح کلی مسأله. 5 چگونگی تشخیص مسأله. 5 انگیزه. 5 اهداف. 6 بیان مسأله. 6 اهمیت وضرورت. 7 شواهد (1). 8 جمع آوری اطلاعات. 10 مصاحبه
اقدام پژوهی چگونه توانستم با اجرای مدرسه زندگی محیط مدرسه را برای دانش آموزان با نشاط کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم با اجرای مدرسه زندگی محیط مدرسه را برای دانش آموزان با نشاط کنم
چکیده در شرایطی که بیشتر خانههای شهری تبدیل به آپارتمانهای کوچک و به دور از فضاهای بازی شده است، حداقل کاری که میتوان برای تامین بهداشت جسمی و روحی كودكان و نوج
تحقیق مقايسه جامعه شناختي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مجلس شوراي ملي
تحقیق مقايسه جامعه شناختي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مجلس شوراي ملي
دانلود تحقیق با موضوع مقايسه جامعه شناختي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مجلس شوراي ملي، در قالب word و در 170 صفحه، قابل ویرایش، شامل: فصل اول: کلیات ۱-۲ بیان م
اقدام پژوهی عادت دادن دانش آموزان به رعایت نکات بهداشتی در محیط مدرسه
اقدام پژوهی عادت دادن دانش آموزان به رعایت نکات بهداشتی در محیط مدرسه
، در قالب ورد، در 49 صفحه، قابل ویرایش مقدمه: معلمان در ميان دست اندركاران نظام آموزشي، به عنوان كارگزاران اصلي صحنه ي تعليم و تربيت و در زمره ي مروجان علم و پر
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان مدرسه راهنمایی را به خوردن قرص آهن ترغیب كنم؟
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان مدرسه راهنمایی را به خوردن قرص آهن ترغیب كنم؟
فهرست چكیده :. 4 مقدمه :. 5 توصیف وضعیت موجود وبیان مسئله. 6 بیان مسئله. 7 تعریف واژگان. 7 ترغیب. 8 قرص آهن:. 8 شواهد1. 9 یافته های علمی. 10 هدف کلی: 10 اهداف ا
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توان رعایت بهداشت مدرسه را در دانش آموزان تقویت كرد
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توان رعایت بهداشت مدرسه را در دانش آموزان تقویت كرد
فهرست مطالب چکیده. 4 توصیف وضعیت موجود:. 5 جدول یک. 6 اهمیت وضرورت تحقیق. 6 تعریف واژگان(1). 7 چگونه. 7 توان. 7 رعایت. 7 بهداشت. 7 محیط. 7 مدرسه. 8 تقویت کردن.
اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه را افزایش دهم
اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه را افزایش دهم
فهرست مطالب چکیده: 1 مقدمه. 2 بیان مساله: 4 توصیف وضعیت موجود: 4 زمینه های پیدایش مساله: 4 اهمیت پژوهش: 13 اهداف تحقیق: 15 تعریف نظری: 16 تعریف عملیاتی: 16 ر وش

پلاسفا

تسهیل در دسترسی به فایل مورد نظر در فروشگاه های فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی

پاورپوینت،دانلود،مورد ،مقاله،تحقیق،رایگان، روانشناسی وعلوم تربیتی،فایل، پروژه،دانلود بکدراپ،درس نامه، طرح درس روزانه،درس پژوهی،یادگیری ،آموزش،معلم،دانش آموزان ،تدریس،مدیریت،سناریوی آموزشی ،بکدراپ کودک،معماری،آموزش،پاورپوینت، طرح درس نویسی،دانلود ،بکدراپ تولد،تم تولد ،دبستان،ابتدایی،عکاسی، وکتور،درباره،بکدراپ نوزاد،دیجیتال ،پاورپوینت،دانلودرایگان،پاورپوینت(اسلاید)، دانلود تحقیق،ایران،نقشه،فارسی ،گزارش کارآموزي،وکتور،دانلود مقاله،طراحی، برنامه،مبانی،بررسی،سیستم،خرید دانلود رایگان،ریاضی،مقاله،مبانی نظری ،دانلودپاورپوینت،علوم، ppt،اصول،کورل،نظری،پایه ،بک دراپ آتلیه،فایل ،دانش،قابل ویرایش،اتوکد، مديريت،گوشی،انواع،حسابداری، ابتدایی،سامسونگ دیجیتال،pdf و ...

پلاسفا|plusfa