پلاسفا | plusfa

بررسی مکانیزم و سیستم ترمزهاي چندكاناله و ضدبلوكه ABS

سیستم الکترونیکی ترمز ABS در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ABS سیستم ترمز ضد قفل شدن اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم با توجه به این که مطالب دوستم

5,000

قیمت

آنسل

فروشگاه

بررسی مکانیزم و سیستم ترمزهاي چندكاناله و ضدبلوكه ABS
 

توضیحات >>

سیستم الکترونیکی ترمز ABS



در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن)

اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود)

در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد



اصطکاک جنبشی

اصطکاک لغزشی



زمانی که نیروی اصطکاک جنبشی در اثر سر خوردن به اصطکاک لغزشی تبدیل می شود نیروی نگه دارنده هم کاهش می یابد (اصطکاک جنبشی > اصطکاک لغزشی ) در نتیجه مدت زمان بیشتری برای ایستادن ماشین نیاز است . این اولین موضوع . موضوع بعد این است که اگر اتومبیلی به ترمز ABS مجهز باشد در هنگام ترمز کردن نیروی گشتاوری که باعث منحرف شدن ماشین می شود به وجود نمی آید فکرش را بکنید که برای یک تریلی 18 چرخ چقدر می تواند ضروری باشد .( مثل کامیون Volvo vh12 )



سیستم الکترونیکی :



یک سنسور هال افکت ( سنسور های حساس به مغناطیس ) روی هر چرخ قرار دارد دقیقا مثل چیزی که درون موس های قدیمی وجود داشت یک ی پره پره که یک سنسور مادون قرمز در کنار آن قرار دارد و چرخیدن باعث می شود امواج (IR = مادون قرمز ) موجود در بین پره ها قطع و وصل شود و این قطع و صصل شدن وارد یک پردازنده شده و میزان و جهت چرخش مشخص می شود . فقط در سیستم های هال افکت جای امواج IR از مغتاطیس استفاده می شود و جای یک ی پره پره یک ی ای با زایده های توپی فلزی وجود دارد عبور این زایده های نوپی از کنار سنسور هال افکت باعث قطع شدن خطوط میدان های مغتاطیسی می شود و در نتیجه می توان میزان چرخش و جهت آن را برآورد کرد .



یک سیستم پردازنده ی مرکزی سرهت چرخش تمام چرخ ها را اندازه گیری می کند به محض ترمز گرفتن باید سرعت چرخش تمام چرخ ها یکی باشد اگر سرعت یکی از آنها هماهنگ نبود یعنی آن چرخ در حال سر خوردن است و این سر خوردن هم باعث اصطکاک جنبشی می شود و هم باعث انحراف ماشین از خط اصلی می شود در این حالت سیستم فشار روغن یا فشار باد

( فشار باد = نیوماتیک و فشار روغن = هیدرولیک ) آن ترمز را تا جایی کم می کند که سرعت آن هماهنگ با سرعت سایر چرخ ها شود .



سیستم پردازنده این گونه ترمز ها نباید هیچ گونه تاخیری در پردازش داشته باشد از این رو به آنها ( بدون تاخیر) Real Time می گویند و عملیات پردازشی آنها توسط کنترل کننده هایی به نام DSP انجام می شود . ( DSP = پردازنده ی دیجیتال سیگنال ها )



ترمز ABS



نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند.



عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی که رانندگان ماهر استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستم ABS این کار را برای شما بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر


امكان سنجي مقدماتي قطعات الكتريكي (ترمزهاي ضدبلوكه ABS)
امكان سنجي مقدماتي قطعات الكتريكي (ترمزهاي ضدبلوكه ABS)
دانلود امكان سنجي مقدماتي قطعات الكتريكي (ترمزهاي ضدبلوكه ABS)، در قالب pdf و در 27 صفحه، شامل: فصل اول: مقدمه فصل دوم: هدف فصل سوم: ضرورت و اهمیت فصل چهارم: مع
تحقیق ترمزهاي ABS
تحقیق ترمزهاي ABS
دانلود تحقیق با موضوع ترمزهای ABS، در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش، شامل: تاريخچه ABS سيستم ABS چه امكاناتي را فراهم مي آورد مسافت هاي توقف توقف در خط مس
دانلود تحقیق درباره ترمزهاي ABS
دانلود تحقیق درباره ترمزهاي ABS
تعداد صفحات:39 نوع فایل: word (قابل ویرایش) لینک دانلود پایین صفحه تاريخچه ABS: در ابتداي دهه 1970 كمپاني دايملر بنز گروهي از مهندسين و كارشناسان فني خود را مام
تحقیق در مورد ترمزهاي ABS
تحقیق در مورد ترمزهاي ABS
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 39 صفحه قسمتی از متن .docx : ترمزهای ABS تاريخچه A
تحقیق درباره ترمز ABS و تاریخچه ترمز (ABS)
تحقیق درباره ترمز ABS و تاریخچه ترمز (ABS)
توضیحات : تحقیق درباره ترمز ABS و تاریخچه ترمز (ABS) در 44 صفحه در قالب Word قابل ویرایش. بخشی از متن : تاریخچه ترمز (ABS) جهان هر روزه شاهد تصادفات و برخورد بی
تحقیق اصول سيستم ترمزهاي هيدروليكي
تحقیق اصول سيستم ترمزهاي هيدروليكي
دانلود تحقیق با موضوع اصول سيستم ترمزهاي هيدروليكي ، در قالب word و در 40 صفحه، قابل ویرایش، شامل: ترمزهای اتومبیل كاربرد و انواع ترمزها ترمزهاي مكانيكي اصول هی
پروژه بررسی سیستم ABS
پروژه بررسی سیستم ABS
قسمتی از متن: ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطري است كه خودرو راتهديد مي نمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناك است. اين وضعيت در بسياري از موا
دانلود بررسی طراحی کنترل کننده غیرمتمرکز برای سیستم ترمز ضدقفل ABS
دانلود بررسی طراحی کنترل کننده غیرمتمرکز برای سیستم ترمز ضدقفل ABS
دانلود پروژه طراحی کنترل کننده غیرمتمرکز برای سیستم ترمز ضدقفل ABS تعداد صفحات: 110 فرمت: WORD سیستم ترمز ضدقفل خودرو امروزه به یکی از تجهیزات اصلی خودروهای امـ
بررسی سیستم ترمز ABS و نقش آن در جلوگیری از تصادفات
بررسی سیستم ترمز ABS و نقش آن در جلوگیری از تصادفات
سیستم ترمز ABS و نقش آن در جلوگیری از تصادفات مقدمه متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حركت در آوردن آن است . خودرویی كه روشن نشود ممكن است راننده اش را خشمگین سازد

پلاسفا

تسهیل در دسترسی به فایل مورد نظر در فروشگاه های فایل دارای نماد اعتماد الکترونیکی

پاورپوینت،دانلود،مورد ،مقاله،تحقیق،رایگان، روانشناسی وعلوم تربیتی،فایل، پروژه،دانلود بکدراپ،درس نامه، طرح درس روزانه،درس پژوهی،یادگیری ،آموزش،معلم،دانش آموزان ،تدریس،مدیریت،سناریوی آموزشی ،بکدراپ کودک،معماری،آموزش،پاورپوینت، طرح درس نویسی،دانلود ،بکدراپ تولد،تم تولد ،دبستان،ابتدایی،عکاسی، وکتور،درباره،بکدراپ نوزاد،دیجیتال ،پاورپوینت،دانلودرایگان،پاورپوینت(اسلاید)، دانلود تحقیق،ایران،نقشه،فارسی ،گزارش کارآموزي،وکتور،دانلود مقاله،طراحی، برنامه،مبانی،بررسی،سیستم،خرید دانلود رایگان،ریاضی،مقاله،مبانی نظری ،دانلودپاورپوینت،علوم، ppt،اصول،کورل،نظری،پایه ،بک دراپ آتلیه،فایل ،دانش،قابل ویرایش،اتوکد، مديريت،گوشی،انواع،حسابداری، ابتدایی،سامسونگ دیجیتال،pdf و ...

پلاسفا|plusfa